Konesko Autotarvik OÜ; Address: Aiandi tee 21, Viimsi, 74001, Harjumaa, Estonia; Phone/Fax: 601 1695; E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Eestis toodetakse küll ATVde ja traktorite lumesahku, kuid Konesko Autotarviku pakutu on ainuke, mis sobib sõiduauto külge.

Eestis toodetakse küll ATVde ja traktorite lumesahku, kuid Konesko Autotarviku pakutu on ainuke, mis sobib sõiduauto külge.

Kodus lumelükkamise mure oli see, mis pani Andres Juuli nuputama saha auto küljes kasutamise võimaluste üle.

 

"ATVdele oleme lumesahku teinud juba pikka aega," räägib Viimsis haagisekonkse ja autotarvikuid tootva Konesko Autotarvik OÜ juht. Aga miks mitte kasutada lükkamiseks sõiduautot?

Nüüd ongi asi valmis. Tõsi, Juul rõhutab, et “auto ette aretatud” sahk pole tema leiutis, sarnaseid asju on ka mujal maailmas tehtud.

Eesti mehed aga nuputasid välja, missugune võiks konstruktsioon olla ja kuidas seda toota nii, et lõpphind tuleks küllaltki taskukohane.

Kas 500 ja 800 euro vahel on taskukohane, otsustab tarbija.

Saha katsetamine jäi eelmisse talve, kuid tootmiseni siis ei jõutud, enne tuli kevad. Sügisel hakati sahku lattu valmistama.

Lumi andis pikalt oodata ja seetõttu pole sahamüük loodetud hoogu sisse saanud. Esimene sahk läks Muhu saarele, kus selle omanik lükkab lisaks oma teele lahti ka naabrite oma.

Tartumaal Nõo lähistel metsa sees elav Ilmar Oja ostis saha selleks, et sissesõidutee lumevaba hoida. “Õudselt hästi läbi mõeldud asi, täitsa uskumatu!” on ta rahul, et saab saha üksi vaid mõne minutiga oma maasturi külge kruvitud.

Eelmisel aastal oli tal mässamist palju rohkem, kuna mees tõi lumelükkamiseks ATV käru peal Tartust koju ja viis pärast tagasi. Raskema lume puhul kippusid aga ATV rattad ringi käima.

Uut sahka on ta saanud katsetada vaid paaril korral, kuna taevataat pole lumega sel aastal väga helde olnud.

Saha paigaldamine eeldab sõiduautode puhul eemaldatavat kärukonksu. Sahk jääb auto taha, nii et lumelükkamine käib tagurdades. Maasturitele ja mõnele nelikveolisele pakiautole on sahk aga monteeritud ette.

“Tagasiside on väga positiivne, ennastki paneb imestama,” ütleb Andres Juul. “Eestlane on meie kliimas ju muidu hapu ja pigem viriseja.”

Mõned soovitused siiski ka. Ilmar Oja arvab, et üksi paigaldamiseks sobiva raskusega sahk on lumelükkamiseks natuke liiga kerge ja kipub kõrgelt libisema. Tee puhtaks saamiseks tuleb mitu korda sahata.

Teine soov on tal veel – praegu lükkab riist lund vaid otse, sissesõidutee puhul oleks aga hea, kui sahk lükkaks lume ka külje peale.